Chcete vědět kolik stojí logo?

Kreativní, konzultační a marketingový profesionálové

Není jednoduché odpovědět na tuto otázku. Je totiž třeba rozlišovat, kolik stojí logo a kolik stojí dobré logo. Taky byste měli vědět, jaký máte na vytvoření loga rozpočet. Jedná se vlastně o investici. A právě slovo „investice“ je ten správný pojem. Chcete investovat do kvalitně provedeného loga od designéra, nebo investujete do loga z fotobanky za 7$, které může mít spousta dalších společností?

Proč je kvalitní logo důležité?

Logo není jen hezký obrázek. Logo dává vaší značce tvář, oslovuje zákazníky, pomáhá jim si vaši značku správně zařadit a také bývá první věcí, která se zákazníkům vybaví, když slyší název vaší značky. Logo může zanechávat různé emoce. Často bývá první věcí, se kterou přijdou zákazníci do styku a proto byste měli mít na paměti, že první dojem uděláte pouze jednou.

Pro koho je logo určeno?

Logo není vytvořeno pro vás a ani ho nevytváří grafik, aby ukázal, co všechno umí. Logo je tu jen pro vaše zákazníky a právě ty musí oslovit.
Doporučujeme si nejdříve udělat malý průzkum u svých zákazníků nebo jít ještě profesionálnější cestou a nechat si určit archetyp vaší značky. Ten vám pomůže najít odpovědi na spoustu otázek. Takový průzkum bývá komplexní a řadí se mezi základní věci při tvorbě brand buildingu neboli tvorbě značky.

Jaká by měla být investice do loga?

Logo nepředstavuje náklad, ale investici. To ale platí jen v případě, že vše uděláte správně. Logo může stát od několika tisíc až po několik stovek tisíc. Je třeba zvážit, jak velká je vaše firma a od toho odvíjet výši investice do loga. Tomu se v marketingu říká Brand Value. Živnostník určitě nebude potřebovat logo za desítky tisíc korun. Zřejmě také nebudete k logu potřebovat logomanuál a tak můžete sumu výrazně snížit. Dostanete pouze to, za co si zaplatíte… Pokud hledáte opravdu co nejlevnější logo, bude nejlepší ho za pár dolarů koupit na fotobance. Takové logo sice nejspíš nebude vypovídat vůbec nic, o vašem podniku, nicméně by mělo být relativně dobře řemeslně zpracované.
Pokud to s vaším podnikáním myslíte vážně, zainvestujte do svého loga. Vyplatí se to. Berte to tak, jako byste investovali do věcí, které dáváte na odiv, aby si vás lidé všimli. Máte slabost na hezká auta, kvalitní boty, hodinky, šperky, techniku? Logo musí fungovat mnoho let. Kolik investujete do sebe za několik let?

Závěr

Nejjednodušší, jak zjistit, kolik by měla být vaše investice do loga, je začít definicí, čeho chce zákazník dosáhnout. Není problém udělat logo za 3000 korun, ale bude mít svá omezení. Pokud chcete být zodpovědní ke své značce, tak určením správného archetypu a cílové skupiny dokážeme vytvořit fungující logo, které svou investici mnohonásobně vrátí. Zde se cena za tento proces může pohybovat od 20 000 – 80 000 korun podle šíře rozpracování, které následně ušetří i spoustu času a udrží jednotnost značky.

Víte, jak probíhá spolupráce s námi?

Petr Hanisch

Petr Hanisch

Strategy and Media

+420 602 111 334
petr@hanischandfriends.cz