Brandový archetyp Caregiver aneb vývoj loga Officity

Lis 9, 2020 | Blog

Majitelka společnosti, která prodává značkový kancelářský nábytek, měla jasnou vizi. Spolu ze změnou zaměření své firmy, přišla i s myšlenkou obměnit logo, které by mělo více odpovídat novému směru.
Na stole již měla několik návrhů, které však nereflektovaly transformaci společnosti, stejně tak u majitelky nezaznamenaly ideální odezvu. Do této situace jsme vstoupili my.

Prvním krokem byla komunikace s majitelkou a dalšími zástupci firmy, abychom zjistili, jaké jsou aktuální potřeby společnosti, jaké hodnoty vyznává, jaké jsou jejich cíle, jak se liší od konkurence a mnoho dalších informací, které jsme potřebovali nasát. Jedna věc je zadání, ale druhá neméně důležitá věc je získání uceleného pohledu na společnost, na jehož základě stanovíme brandový archetyp. V tomto případě jsme určili archetyp Caregiver tedy Pečovatel, který firmu nejlépe vystihoval. Prodej kancelářského nábytku je hlavní náplní společnosti, ale stejně důležitou roli hraje i péče o zákazníka. Standardem je i kontinuální servis a poradenství, jinými slovy o zákazníka je postaráno se vším všudy a ten se zde cítí jako v bavlnce.

Díky konkrétním otázkám, jsme získali jasné odpovědi. Důležité byly např. informace o tom, že společnost tíhne k ekologii a trvale udržitelnému rozvoji, inklinuje k minimalismu, základním mottem společnosti je spokojený klient a péče o něj nekončí prodejem atd.

Mezi charakterové vlastnosti Pečovatele patří ohleduplnost, štědrost, přemýšlivost, své konání směřuje k tomu, aby zajistil, ochránil, pečoval, postaral se. Přesně to jsme cítili z klienta, a o to jednodušší bylo navrhnout první výkop.

První tři návrhy akcentovaly barevnou škálu, která odpovídá archetypu, proto jsme zvolili jemnou barevnost v podobě purpurové a starorůžové, které jsme doplnili jednoduchým elementem.

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Z těchto návrhů byly dva, s kterými klientka souzněla, a které jsme dále rozpracovávali. Upravili a přemístili drobný grafický prvek, zvýraznili barevnost.

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Následující požadavky klienta nás od původní myšlenky podoby loga trochu odvedly, požadavek byl doplněn o výraznější barvu a akcent ekologie. Další návrh tyto připomínky akcentoval, minimalistickou typografii jsme doplnili symbolem stromu.

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Z posledního kola návrhů se klient zamiloval do návrhu tmavě šedého loga se zelenou korunkou připomínající srdce a zároveň korunu stromu. Vítězný návrh znamenal výrazné osvěžení a jasnou inklinaci k ekologickým trendům, kombinace tmavě šedé a zelené působí příjemně a jemně.

Původní logo hrálo všemi barvami, výsledné logo pak akcentuje aktuální směr společnosti a zjednodušil grafický styl.

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

 

Součástí logového manuálu je zjednodušená verze loga, kterou klient bude používat např. na sociálních sítích

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Využití loga na propagační předmětech

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Pohled na layout stránek i s novým logem.

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Finální logo

Grafika, reklama, SEO, Archetyp, Online, Web

Abychom našeho klienta mohli nadchnout nejen “hezkým logem”, ale hlavně promyšleným konceptem, se kterým se vedení firmy opravdu rychle ztotožní, bylo potřeba začít u určení brandového archetypu. Tento proces považujeme za klíčový a za důležitý start v situacích, kdy vnímáme, že náš klient nehledá rychlou, kosmetickou úpravu, ale naopak hledá podporu při definování vizuální identity, reflektující hodnoty, které se zpětně také propisují do služeb, nabídky a firemní kultury. V Hanisch & friends je určování brandového archetypu oblíbený proces a velmi rádi vám o jeho průběhu a důvodech proč v něj tak věříme povíme víc.

Hanisch and Friends s.r.o.

+420 602 111 334
petr@hanischandfriends.cz

Plzeňská 157/98
150 00 Praha 5

SCHRÁNKA: phxdwyj
IČO: 09340009
DIČ: CZ09340009

POJĎME TVOŘIT SPOLEČNĚ

14 + 14 =